понеделник, 2 юли 2018 г.

Преработване на колоси от АС за DC

Тук ще ви покажа моя метод за преработване на колоси на мерклин за променлив ток
тоест такива които не са изолирани така че да станат изолирани и да могат да се движат
по постоянно токови системи или по цифрови


Първо с клещи човки хващам оста и с въртеливи движения изваждам
двете колелца. Ако не се получава може да се нагреят с пистолет за горещ въздух.
Оста и колелцата са от различни метали и колелото се изважда много лесно
след като се нагрее


Виждал съм и други методи примерно да се среже оста по средата и да се снади после с тръбичка но това не е надеждно навсякъде.
Примерно на тоя тип вагони може да се види на снимката че шахтата за колелата е
изцяло метална и куполонга също е захванат за шахтата така че изолирането на оста по средата не върши работа. Няма да свърши работа и колело за DC системи то е изолирано само едното оста и другото колело са във верига съответно или + или - ще излязат на куполонга
и ако следващия вагон е наобратно в двата купулунга ще се серещат + и - и ще искри
много кофти даже и да се движи системата понеже връзката е хлабава и не може да даде силно късо пак е неприятно и опасно особено за DCC.


За това трябва и двете колелца да се изолират от оста.


Следваща стъпка с бургия 2,2мм защото повечето оси на мерклин са 2мм
разпробиваме отворите на колелата.
Това е хубаво да се направи на стендова бормашина или такава със стойка за да може да
се пробият отворите точно вертикално . Важно е да се стремим да са вертикални защото ако има някакъв ъгъл различен от 90 градуса после колелото ще играе .


Трета стъпка отрязваме две парченца около 1см от термосвиваема шлаухка 2мм
нанизваме едното на оста така че тя да не се подава и нагряваме само края с запалка или пистолет съвсем малко колкото да се свие и да придобие формата на оста .


Взимаме едното колело и с две ръце със силен натиско но много плавно го нанизваме
така че да се подаде оста около 4мм .После и другото по същия начин .
след това с макетен нож изрязваме от външната страна шлаухката плътно до колелата.
И сега идва пипкавата част да напаснем разстоянието между колелата
Аз процедирам така защото меренето с шублери линий и други подобни ме изнервят по принцип.
Взимаме една стрелка ква и да е
първо мерим колелата на правия участък да влязат в релсите и то не плътно да има малко свободен ход около 2мм наляво и надясно.
След това слагаме колелото на участъка от стрелката между езика и двете разклонения.
Там където е изолирано с пласмасов триъгълник а от другата страна къв релсата има
пласмасов ограничител водач който води колелото да не хване в грешната посока на стрелката.
Точно в тоя участък най важния напасваме колелото да минава свободно
това гарантира безпроблемно движение на вагоните и с максимална скорост.
Ето така ще изглежда готовото колело


Като завършим горните процедури хващаме мултицет и на пищялка с клема крокодилче
едната сонда захващаме за оста и с другата първо чукваме на оста от външния край на колелцата да писне да сме сигурни че има връзка и после проверяваме двете колелца
да не пищи.
Обикновено всичко е наред но по някога се случва шлаухката де се скъса и да прави късо
колелото с оста а това е кофти . Ако е станало така вадим колелото и повтаряме процедурата

И като сме готови слагаме ги на вагончето и си джиткаме с кеф
че сме си спестили маса пари за колела и купалунзи



Няма коментари:

Публикуване на коментар